Emanuelle Fèvre

Emmanuelle Fèvre’s creations are photographic compositions at the border between photography, polaroid and graphics. The multiple images are superimposed, reworked, distorted, made transparent using digital techniques to create a unique and dense universe. Emmanuelle Fèvre creates a subliminal world, which we explore layer after layer to discover its complexity.
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A media icon

The portraits of Barack Obama that she creates especially for the Dorothy’s gallery become the imaginary reflection of a media icon, the concretization of our hazy memories. These accumulations of photographs recompose the collective memories of this emblematic, popular and over-mediated public figure.

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“Emmanuelle Fèvre is part of a new generation of children for whom images are no longer seen as reflections, but as constructions. They are no longer what we look at, but what we transform. »Serge Tisseron

français

Les créations d’Emmanuelle Fèvre sont des compositions photographiques à la frontière entre photographie, polaroid et graphisme. Les multiples images sont superposées, retravaillées, déformées, mises en transparence à l’aide des techniques numériques afin de créer un univers unique et dense. Emmanuelle Fèvre crée un monde subliminal, que l’on explore couche après couche pour en découvrir la complexité.
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Une icône médiatique

Les portraits de Barack Obama qu’elle crée spécialement pour la Dorothy’s gallery deviennent le reflet imaginaire d’une icône médiatique, la concrétisation de nos souvenirs flous. Ces accumulations de photographies recomposent les souvenirs collectifs de ce personnage public emblématique, populaire et sur-médiatisé.

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« Emmanuelle Fèvre fait partie d’une nouvelle génération d’enfants pour laquelle les images ne sont plus perçues comme des reflets, mais comme des constructions. Elles ne sont plus ce qu’on regarde, mais ce qu’on transforme. » Serge Tisseron

 

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